ANPRO

ANPRO
Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română ,,Ioana Em. Petrescu"

7 ian. 2010

Moşi moderni

Moş Crăciunet

După cum ştim cu toţii, Moş Crăciun vine în fiecare an încărcat cu daruri. Doar că anul acesta s-a modernizat.
Pentru că timpul trece aşa de repede, iar Moş Crăciun a îmbătrânit, şi-a propus să nu mai facă atâta drum cu sania, aşa că s-a gândit să comunice prin Yahoo Messenger, iar cadourile să le trimită prin Curier Express.
El nu se mai îmbracă în costum roşu, ci în costum elegant, cu o cravată pe care, bineînţeles, scrie ,,Timotei Cipari”, şi o pălărie pe care se poate vedea scris ,,Moş Crăciunet”.
Eu am vorbit cu moşul pe Mess şi i-am spus ce să îmi trimită, dar l-am rugat să îmi dea şi adresa de Hi5, să devenim prieteni mai apropiaţi.
Pentru că îmi eşti amic, dragă Dilematix, îţi voi spune id-ul Moşului, talent_de_moş. L-am văzut de curând, prin camera web. Fie vorba între noi, s-a cam îngrăşat...
Eu cred că Moş Crăciunet are o viaţă mai uşoară decât bătrânul Moş Crăciun, asta pentru că a descoperit şi el, în sfârşit, INTERNETUL.

Stan Andreea, Clasa a VI-a C, Liceul Greco-Catolic ,,Timotei Cipariu”, Bucureşti

Moş Nicolae s-a modernizat

Când spun „Moş Nicolae”, cei mai mulţi dintre noi se gândesc la cadouri. Totuşi, nu toţi copiii cred că ar exista un anumit „Moş Nicolae” care noaptea, în timp ce ei dorm, le lasă daruri în ghetuţele care trebuie frumos lustruite. Tocmai de aceea, Moş Nicolae este o legendă, o legendă vie pentru cei care vor să creadă...
Stim că legendele sunt vechi, că Moşul are o barbă lungă şi încărunţită de trecerea anilor - aceste poveşti ne plăceau acum mai mult timp. Un trecut foarte îndepărtat, care trezeşte suspiciuni: există sau nu există?
Nu consider că ar fi necesar să ne gândim la cât de modern este Moşul, ştiind că are o vârstă foarte înaintată. Dacă legenda ne povestea despre un tânăr, ar fi fost mult mai atrăgătoare sau mai credibilă... pentru unii dintre noi.
Copiilor le place să creadă că un aşa-zis „Moş Nicolae” vine în data de cinci spre şase decembrie, dar cu cât creştem, nu mai credem. De ce? Pentru că ni se pare că am depăşit vârsta şi ne gândim la modă şi la alte lucruri. De aceea, am putea crea un Moş Nicolae al nostru, mai modern, dar la fel de bătrân, conform legendei.
Să ne gândim, în primul rând, că s-ar îmbrăca mai modern: poate că ar purta, în loc de bine-cunoscutul său costum, o pereche de blugi şi un tricou larg, nişte adidaşi care se asortează cu tricoul şi o şapcă. În al doilea rând, de ce să nu ne aducă darurile cu o maşină?
Dacă toţi copiii care consideră că au depăşit vârsta Moşului demodat şi-ar imagina un Moş Nicolae modern, cred eu că mult mai mulţi ar crede în el...
În concluzie, ar tebui nu doar modernizat, ci chiar reîntinerit acest moş. Poate convingem un medic şi îi facem o operaţie. Dacă nu, ne rămâne imaginaţia...
Niţu Elena, Clasa a VII-a B, Liceul Greco-Catolic ,,Timotei Cipariu”, Bucureşti

Moş Nicolae se pregăteşte să vină la noi, dar nu ca în anii trecuţi, ci sub o înfăţişare nouă.
Am aflat că nu va mai veni cu sania, ci cu limuzina, alături de servitorul său, care va căra cadourile. Ca să fie în ton cu moda, va purta trening de la Nike, o pereche de adidaşi de la Puma şi o şapcă de la Adidas. O fi el moş, dar trebuie să fie sportiv, să facă faţă drumurilor.
Şi fiindcă s-a modernizat, moşul va aduce cadouri cu totul şi cu totul diferite: nu dulciuri şi jucării, ci bani, telefoane, produse cosmetice şi, în general, produse ,,de mall”.
Cu ajutorul noilor dispozitive apărute şi achiziţionate de el, nu va mai intra pe horn, ci se va strecura prin hotă. Oricum, un moş sportiv şi modern e musai să aibă o siluetă de invidiat...
Aşadar, moşul s-a cam şmecherit. Eu zic că noul moş e mai bun decât cel cu care eram noi obişnuiţi!

Stan Andreea, Clasa a VI-a C, Liceul Greco-Catolic ,,Timotei Cipariu”, Bucureşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu